zondag 3 februari 2013

Alexander McQueen


Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om een blog te plaatsen vandaag, maar ineens kreeg ik het idee om eens te kijken naar wat er deze lente te zien zou zijn in het straat beeld of toch wat dat volgen de groten namen zou moeten zijn. Toen ik de collectie van Alexander McQueen zag -dat terwijl ik er 100% zeker van was dat ik op louis vuitton had geklikt- dacht ik WAUW dit is het.

Alexander McQueen
Zijn collectie is gebaseerd op bijenkorven en alles dat daar bij te pas komt dus bloemen, honing, bijen etc.
sommige details zijn gewoon weg prachtig hier is mijn selectie.


Deze twee stukken zijn de gene die mij meteen aanspraken. Je hebt het kleed dat een afgewerkt stuk is en dan ineens over gaat naar honingraat detail. Ik vind het een onverwachte detail omdat het geen partoon is dat op getekend is maar gewoon een ander stof is. In het rode kleed zie je ook dat het van los stof naar dicht bij elkaar getwist ( of hoe je dat ook zeg )




Ik ben een beetje tegen de peplum stijl en hier is het min of meer weer te zien en om eerlijk te zijn vind ik dat het hier wel werkt. Er zijn veel bloemen in de ontwerpen maar ik vind niet dat het overdreven is.
Het enige dat me niet bevalt in deze stukken is de decolleté ik vind dat ze te recht zijn uit gesneden.
 
Hier zie je dat ze veel met geel en rood werken bij het rode jurkje vond ik de achterkant heel mooi maar dan was ik wat teleurgesteld met de voorkant.

Het mooiste van heel de collectie vind ik zeker het gele met de met de honingraat detail

foto's van standaard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten